Thursday, July 06, 2006

Åhå - det förklarar saken

Satt i mitt kök för några månader sedan runt tre på eftermiddagen en måndag när någon plötsligt satte igång en båttuta utanför mitt köksfönster. Trodde jag en kort sekund. Insåg dock ganska snart att det var "Viktigt meddelande"-test. Systemet testas ju första måndagen i var tjedje månad klockan 15. I förra hemmet i smålandsskogarna kunde man höra signalen om man stod utomhus och vinden låg åt rätt håll just då...
Igår upptäckte jag att signalhornet sitter på taket på mitt hus. Kan förklara varför det lät som Englands samlade supporterskara i min hall...

Probatum est



1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha. du får tjyvkoppla den tutan till väckarklockan, då kanske till och med du vakna...

16 July, 2006 14:32  

Post a Comment

<< Home

generated by sloganizer.net